Zmiany w prawie budowlanym 2023 – co nowego? -
StaryWilkuu - 03-03-2024
Hejka, zaczynam ten wątek bo siedzę trochę w temacie i zauważyłem, że w tym roku wprowadzili nowe zmiany w prawie budowlanym. Z tego co czytam to sporo rzeczy się pozmieniało, szczególnie jak chodzi o formalności. Na przykład teraz są inne przepisy dotyczące zgłaszania robót budowlanych, które nie wymagają pozwolenia. Nie jestem prawnikiem ani nic w tym stylu, ale lubię być na bieżąco. Może ktoś z was też już coś wie i mógłby się podzielić? Jak myślicie jak to wszystko wpłynie na nas – majsterkowiczów i firmy budowlane?
RE: Zmiany w prawie budowlanym 2023 – co nowego? -
Krakus - 03-03-2024
Witam serdecznie. Czytałem ostatnio o tych zmianach i muszę przyznać, że wyglądają na dość istotne dla branży. Przykładowo kwestia dokumentacji technicznej została uproszczona, a także pojawiły się nowe regulacje dotyczące izolacyjności termicznej - to z pewnością wpłynie na projektowanie nowych obiektów. Zastanawiam się tylko, jak szybko wszyscy zainteresowani zdążą się dostosować do tych nowości.
RoboTech - 03-03-2024
Krakus napisał(a):Zastanawiam się tylko, jak szybko wszyscy zainteresowani zdążą się dostosować do tych nowości.
Odpowiedź na to pytanie może być skomplikowana ze względu na różnorodność podmiotów działających w branży budowlanej oraz ich zdolność do adaptacji do zmieniających się przepisów. Biorąc pod uwagę historię wcześniejszych aktualizacji prawa budowlanego i tempo implementacji zmian przez przedsiębiorstwa oraz osoby prywatne, można przypuszczać, że pełna adaptacja może potrwać od kilku miesięcy do nawet roku. Warto również nadmienić, że zmiany te obejmują szeroki zakres aspektów – od procedur administracyjnych po konkretne wymogi techniczne – co dodatkowo komplikuje proces dostosowywania się do nich przez małe firmy i indywidualnych inwestorów.
TomaszMajewski - 03-03-2024